Cara membuat akaun Lynk.my

Friday 14 April 2017


Assalamualaikum wbt..
Apa khabar anda semua?, saya harap anda semua sihat dan cerdas serta lebih fokus membaca artikel saya pada hari ini hehe..

  Pada artikel saya kali ini ialah " Tatacara membuat Akaun Lynk.my di Telefon ". Kepada mereka yang belum memahami apa itu Lynk.my dan cara jana income dengan Lynk.my, anda boleh membaca artikel  saya di postingan sebelum ini iaitu " Cara Jana income duit dengan Lynk.my Tanpa keluar Model Sesen Pun ". Sila baca dan fahami agar anda lebih faham.

   Ok, step pertama untuk membuat akaun Lynk.my anda mesti mempunyai satu akaun Email untuk digunakan mendaftar ke Lynk.my, adalah lebih baik menggunakan akaun gmail. Saya juga menggunakan akaun gmail semasa kali pertama mendaftar ke Lynk.my.

   boleh terus mula ke pembuatan akaun Lynk.my dengan cara pergi ke website rasmi mereka DISINI , lalu anda akan di bawa ke website rasmi mereka seperti dalam gambar di bawah ini.



Step 1. Klik tombol ini seperti gambar di bawah ini.



 Selepas mengklik maka akan keluar tampilan seperti ini. Lihat gambar di bawah.



Step 2. Klik Join Us! Dan anda akan di bawa ke tampilan ini.



 Step 3. Masukkan username anda mengikut keinginan anda sendiri , lalu masukan password serta email gmail yang anda sudah sediakan.

  Selepas itu klik Account Type lalu pilih Publisher lihat gambar di bawah ini.





Step 4. Setelah semua sudah selesai di buat  lalu klik I want to Join Lynk!.



   Jika pendaftaran anda sudah berjaya maka akan keluar pemberitahuan seperti ini lihat gambar di bawah ini. Gambar ini menunjukan anda sudah berjaya mendaftar ke Lynk.my.




Step 5. Buka inbox email yang anda daftarkan ke Lynk.my tadi dan lihat mesej yang Lynk.my hantar ke Email anda lalu buka.



Step 6. Untuk mengesahkan Email anda, Click here to finish your Registration





Step 7. Selesai sahaja mengesahkan alamat Email, silakan Login Ke akaun Lynk.my anda dan anda akan melihat tampilan seperti ini. Pendapatan semua masih kosong kerana akaun Lynk.my anda masih baru.




Dan selesai sudah pembuatan akaun Lynk.my
Semoga bermanfaat untuk anda semua yang ingin mencari income sampingan tapi lumayan..Jangan lupa terus login ke akaun Lynk.my anda.



Emoticon